Podnikatelia od 1.1.2012 sú povinný viesť evidenciu tržieb podľa zákona č. 289/2008 Z.z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice. Pokladnica musí spĺňať požiadavky stanovené v danom zákone. Evidovanie tržieb podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z. o spôsobe vedenia tržieb elektronickou registračnou pokladnicou už nebudú môcť uplatniť.
Zoznam služieb, na ktoré sa vzťahuje povinnosť evidencie tržieb v elektronickej registračnej pokladnici nájdete TU. (zdroj: www.drsr.sk)
Podľa zákona o ERP podnikateľ môže používať pokladincu:
Zakúpenie novej fiškálnej pokladnice
V prípade ak vaša pokladnica nespĺňa požiadavky zákona ERP a nemožno ju ani upraviť, t.j. vykonať upgrade pokladnice, ktorý vykonáva autorizovaná servisná organizácia, ktorá má zmluvu s výrobcom elektronických registračných pokladníc a je zapísaná v registri Daňového riaditeľstva Slovenskej republiky je potrebné zakúpiť novú pokladnicu. Najvhodnejšie fiškálne zariadenie, t.j. pokladnicu vám pomôžu vybrať servisné organizácie, kde vám odborníci poradia aké zariadenie je vhodné pre vaše podnikanie.
Na stránke Daňového riaditeľstva Slovenskej republiky je zoznam servisných organizácií TU. (zdroj: www.drsr.sk)
Podnikatelia od nového roka budú povinní evidovať v pokladnici aj tržby prijaté ako úhrady faktúr. Môžu sa od 1.1.2012 rozhodnúť že: